Current ass situation

24 maart 2019 - Chiang Mai, Thailand

Heerlijk!
Gewoon zo even nix te hoeven behalve dan te eten en drinken, wat zwemmen en wat huiswerk.
Tenminste.....Dat is wat we dachten.

We zitten nu inmiddels al even op 1 vaste plek, wat al moet ik het zelf zeggen toch ook best wel even zijn charme heeft,
dochterlief vertelde mij vanmiddag dat ze daar toch anders over dacht....

"Mam? Wanneer gaan we we weer weg? We zitten hier nu al even en ik denk dat het tijd word om weer verder te reizen!
Gewoon weer onderweg zijn en kijken hoe het in een ander land is....."
😂😂😂😂😂
Ik ga stuk!!!!!
We hebben een soort van reislustige monsters gecreëerd!

Maar goed, hoe erg het ook bij haar kriebelt, we hebben al betaald en ik moet je heel eerlijk bekennen, dat ik het zelf eigenlijk wel even lekker vind.
Elke paar dagen weer op zoek zijn naar een ander slaapplek, vervoer regelen en activiteiten bedenken vind ik fantastisch, maar is ook best wel vermoeiend,
En voor nu, voor heel even......hoe ik helemaal nix!
Nou ja, nix is ook niet helemaal waar, want Japan is een land wat niet van verassingen houdt.
Dus als je daar een betaalbare slaapplek wilt vinden, dan moet dit ruim op tijd geregeld zijn.

Ons leuke houten huisje op palen hebben we inmiddels verruild voor een villa.
Helaas hadden we in ons houten huisje erg veel last van wespen, wat ons tot 3x toe heeft doen verhuizen naar een ander hout huisje.
Dit mocht niet helpen, dus hebben we uiteindelijk gekozen voor de villa ernaast.
Ik moet zeggen.......Het is heerlijk om een lekkere bank te hebben, een grote koelkast en een eigen slaapkamer!
We hebben op dit moment gewoon even een eigen huis.

Echt spannende dingen doen we op het moment niet echt.
Het is hier gemiddeld ook zo een 37 tot 38 graden, dus alleen al van het nix doen krijg ik plak tieten.
Ik hoef er werkelijk waar totaal geen moeite voor te doen!

Ons visum hebben we verlengd.
Het was een verademing om in Thailand bij Immigratie op visite te gaan na ons laatste bezoekje bij Immigratie in Indonesië.
We waren er al vroeg in de morgen dus het was niet echt druk.
Ik heb daar ter plekke de formulieren ingevuld.
Pasfoto's erbij, geld betalen, even wachten.....op de foto, stempel en KLAAR!!!!!!
Binnen een uur stonden we weer buiten en was alles geregeld.

Het eten hier is heerlijk!
Ik hou van pittig eten en dat weten ze hier inmiddels ook, dus de curry's worden steeds heter en de vlammen vliegen nog net niet mijn reet uit!
Zelfs zoonlief eet pittig.....mijn Hollandse kind eet eindelijk pittig!
En dat niet alleen....hij eet ook gewoon rijst.
Ik denk dat hij van alle 3 de kinderen het meest eet en lust hier.
Natuurlijk kiest hij liever voor een frikandel speciaal als hij mag kiezen, maar als hij Aziatisch moet eten moppert hij niet en eet hij het bijna altijd op.

En wat verder?

Nou ja, je snapt dat van al reizen mijn CURRENT ASS SITUATION, er 1 is om niet helemaal blij van te worden.
Van al dat lekkere eten tijdens de reis, wat meestal spontaan in mijn mond beland word mijn hol natuurlijk niet echt kleiner.
Die fantastisch lekkere cocktails die zo nu en dan per ongeluk voor mijn neus staan, werken ook niet helemaal mee.
Maar goed, Cést la vie!
Ik ben nou eenmaal niet op reis gegaan om aan de droge crackers en de bleekselderij te zitten.
Hoe kut ook, mijn hol is zoals die is en een zorg voor later.
Als we strax ergens gesetteld zijn kan ik mijn bezig gaan houden met de oppervlakte van mijn reet.

Morgen gaan we naar de shoppingmall.
We hebben behoefte aan wat verkoeling, dus dat zoeken we dan ook maar op.
Lekker ronddwalen , window shoppen en naar de film.
En na afloop, denk ik dat we richting Ginger Farm Kitchen gaan om lekker wat te eten.

Slaap lekker allemaal voor zo.
Het is hier inmiddels al 2.00 A.M dus ik denk dat ik ook maar ga maffen.

Een hele dikke kus en heel veel liefde vanuit het warme Chiang Mai.

Pura Vida!

1. Daisy Hehalatu:
    24 maart 2019
    Slaap lekker jo ik app je morgen kus
  2. Hans peter:
    24 maart 2019
    Goed om te horen mop dat alles naar wens is
    En neem maar lekker rust.
    En wat die parkieten betreft hij houd ze wel droog

Kus van uit Harderwijk
  3. Vanessa:
    Slaap lekker en geniet van de rust van even 1 plek😘
  4. Helma:
    24 maart 2019
    Zeker lekker genieten, lijnen kan altijd 😢🙈😂😂🙋‍♀️
  5. Ria en pa:
    28 maart 2019
    Hallo lieve familie.
    Bedankt voor het verslag namens ons. Geniet en houdt ons op de hoogte wat je trouwens iedere keer erg goed verwoord.
    Jij hebt ons flatje gezien en moet zeggen dat we erg blij zijn met ons optrekje.

Groetjes en een dikke knuffel van Ria en mij.