Van pukkelige kikker terug naar stoere backpackers prinses

27 februari 2019 - Chiang Mai, Thailand

Cambodia staat voor mij denk ik toch wel in mijn favorieten lijstje als het gaat om meest fantastische plekken in Azië.

In onze reis met eigenlijk bijna alleen maar mooi momenten, vond ik het toch ook wel heel belangrijk om een stop te maken bij The Killing Fields.
Omdat we die ochtend alweer vroeg door zouden reizen naar Koh Rong, stonden Timothy en ik al rete vroeg met ons goede gedrag voor de ingang.
Mijn hubby kon niet mee omdat hij door zijn gerollebol door de tempel heen nog best wel met een soort van klompvoet zat.
En wat betreft de kinderen vonden wij ze persoonlijk nog echt wel iets te jong hiervoor.

Mijn bezoek aan de Killing Fields was een indrukwekkend moment.
Stil en en aangeslagen liepen we daar.....
Je weet wat zich daar heeft afgespeeld, maar om dan ook echt te staan voor de Killing Tree waar zoveel kinderen zijn dood geslagen bezorgd je een verslagenheid en verdrietige stilte.....
De massagraven en de toren met al die schedels van al die mensen die daar hun leven hebben verloren.
Een kwart van de Cambodjaanse bevolking is vermoord en dan praten we  over echt nog niet zo heel lang geleden.

Stil en toch wel een beetje in ons eigen wereldje reden we met onze tuktuk terug naar ons hotel, waar we eigenlijk vrij weinig tijd hadden om er TE lang bij stil te blijven staan omdat we ons vervolg van de reis in een busje zaten waar mijn billen regelmatig samengeknepen zaten en ik toch wel een paar x dikke vette doodsangsten had door de rijstijl van deze man.

Na een spannende autorit en een heerlijke boottocht kwamen we aan in Paradijs!
Wat was het daar mooi!
De toerisme is hier al aardig  op gang, maar er hangt nog steeds een heerlijke en gemoedelijke sfeer.
Het is er gezellig, de mensen zijn er vriendelijk en het eten is er lekker.
En als je een cocktail bestelt en je vraagt hem extra strong.....dan is tie HEERLIJK!!!!

Ik ben waanzinnig verwend op mijn B-day door zingen van mijn zoon, de tekeningen van mijn dochters en een massage geregeld door mijn hubby.
En als klap op de vuurpijl stond er een romantisch tafeltje gedekt aan het strand met kaarsjes, taart en alles!!!
Op V-day een roos, dus mijn dagen konden niet stuk!

Na een waanzinnig bijzondere tijd op Cambodia, was het tijd om om weer door te reizen en afscheid te nemen van Timothy.

En nu zit ik met zweet op mijn bovenlip weer heerlijk in Thailand!!!!!

Na heel veel dagen van aftellen, stapte Blondie vorige week dan eindelijk in het vliegtuig richting Azië.
Stik zenuwachtig, maar hyper enthousiast....
En daar liep ze dan, op het vliegveld van Chiang Mai, onze kinderen al stuiterend bij de uitgang op zoek naar een blonde palmboom en een VREETZAK trui.

Dat is nu inmiddels alweer 4 nachten geleden.
We zijn nu op de helft, want over 4 nachten mag ze weer terug naar het koudere Nederland.
We hebben in die paar dagen tijd al zo veel gedaan.
Van tempels, tot massages als een dag de olifanten verzorgen.....

Over ons dagje uit met de olifanten verzorgen kan ik eigenlijk alleen maar zeggen:
HET WAS FANTASTISCH!

Ja we hebben ons eerst heel goed ingelezen, dingen nagevraagd en uitgezocht,
Wij hebben HEEL bewust gekozen voor deze organisatie en staan ook volledig achter deze hele mooie en bijzondere dag.
Ik zou hem zo weer over doen en ben echt heel blij dat we dit hebben mogen meemaken en hebben mogen delen met onze kinderen.

Vanmorgen bij de dokter geweest, want als ik niet heel snel iets van medicijnen ga gebruiken, verander ik strax nog in een soort van pukkelige kikker.
Gelukkig weten ze daar hier in Azië wel raad mee en ben ik ervan overtuigd dat ik met een paar dagen weer terug verander in een stoere backpackers prinses.....
Tot die tijd ben ik something in between 😂🙄🤣😁

Challassssss vanuit  het stinkend hete Thailand,
Pura Vida

27 februari 2019
    Lekker genieten met elkaar☺️😘
  3. Ria en pa:
    28 februari 2019
    Bedankt voor jouw verslag. Wat een indrukken krijg je van dit land met een heftig verleden. Knuffel van mij.
  4. De Buuf:
    28 februari 2019
    jeetje buuf weer eens vergeten ik ben zo slecht met B'days alsnog gefeliciteerd zo te lezen een mooie geboorte dag gehad.