Opoe en ik waren duidelijk geen match

5 mei 2019 - Jeruzalem, Israël

Japan was een hele bijzondere ervaring.
We zijn er maar 2 weken geweest, maar wat hebben we ontzettend veel gezien.

Wat betreft onze overnachtingen, gingen deze niet zonder slag of stoot.
Het enige verblijf wat vlekkeloos ging was bij Tomo.
(De man van de matjes op de grond en het tochtgat)

Ik zou natuurlijk Jo niet zijn als ik niet meteen een aanvaring zou hebben.
Na compleet uit mijn panty te zijn gegaan bij het eerste hotel waar we verbleven, had ik bij ons vervolg huisje alweer een aanvaring.
En als klap op de vuurpijl lagen opoe en ik elkaar ook niet bij ons laatste verblijf.

Vanaf het moment dat we binnen kwamen bij ons laatste onderkomen wist ik al meteen:
Jij en ik, wij worden geen matties.
Opoe en ik waren geen match!
En schijnbaar is een blik van mij al genoeg om dit meteen duidelijk te maken, dus opoe wist waar hij aan toe was met mij.

Ik heb er een hekel aan als er aangegeven staat dat je vrij bent om een tip te geven voor gebruik van een glas of een bord, maar er bij afrekenen wel een bedrag voor in rekening gebracht wordt.
Daarnaast vind ik het echt armoedig als ik elke keer dat ik een handdoek gebruik moet betalen en er ook verwacht word dat ik nog een x tip geef, als ik een x een paraplu gebruik.

Pleur toch even lekker op joh!

En dit was nog maar het begin van Opoe zijn waslijst met regeltjes en gekkigheid.

Maargoed…..Japan……

We hebben echt intens genoten van dit prachtige land.
Bloesem, Tempels, kastelen, hysterie en sushi, het was allemaal bijzonder.

Ik denk dat we echt het meest maximale uit onze reis hebben gehaald en zou het zo weer op deze manier doen.
We hebben een paar x echt wel heel erg veel mazzel gehad waardoor we op plekken waren waar verder niemand was…..en dit terwijl het er normaal zwart ziet van de mensen.

Disney was gekkenhuis!
Blijkbaar waren alle Japanners uitgerekend vrij in de dagen dat wij in Tokyo waren, waardoor normaal al druk bezochte plekken nu gewoon bijna niet te doen waren.
Zo dus ook Disney.
Vreselijk!!!!!
Een wachtrij van 2 uur is er nix bij.

We zijn inmiddels aangekomen in Israël.
We hebben een monster vlucht van Tokyo naar Polen achter de rug en een vermoeide vlucht richting Tel Aviv.

Israël stond in eerste instantie helemaal niet op ons lijstje.
Maar dan ontmoet je mensen en soms lopen dingen nou eenmaal niet zoals gepland....
De meiden stonden ons al op te wachten op het vliegveld.
We zitten heel studentenkoos ergens in Jeruzalem en slapen met de kinderen wederom op een kamer.
Veel van bil gaan zal dus ook hier niet echt een optie zijn.
Dus je snapt papa.... zodra we ergens gesetteld zijn, hebben we voor een paar dagen een oppas nodig!
Hahahaha

Het weer is hier fantastisch, dus de zomer jurkjes kunnen weer uit mijn backpack en mijn slippers zitten weer aan mijn voeten.
Me soooooo heppie!!!!!!
Alweer word bevestigd dat het koude weer echt gewoon niet mijn ding is.

De aankomende week zit al redelijk vol gepland.
Ben benieuwd wat Israel ons gaat brengen.
Hoe dan ook, zal ook dit weer een avontuur worden om nooit te vergeten!

Pura fucking Vida vanuit het zonovergoten Jeruzalem!

1. Reinie Van van Dam:
    5 mei 2019
    Geniet lekker met je gezinnetje.❤❤
  2. Daisy Hehalatu:
    💋😉
  3. Vanessa:
    5 mei 2019
    Het was absoluut een heel bijzondere ervaring!

Heel veel plezier in Israël en geniet van het mooie weer.

😘😘
  4. Ria en pa:
    6 mei 2019
    Shalom lieve kids.
    Wij hebben het verslag gelezen en gaan dus niet naar Japan. Staat naar aanleiding van jouw ervaring onder aan de lijst. Alleen al die sneeuw staat me tegen. Haha.

Maak er een mooie tijd van. Voor ons nog een klein maandje en dan gaan we voor 3 weken richting Indonesië. Dit weekend waren we samen in Brussel en hebben genoten van zowel een heerlijke wafel ( uiteraard diabetes vriendelijk, maar niet heus) als wel mosselen op zijn Belgisch bereidt. Lekker maar ik maak ze lekkerder. Belgisch biertje erbij en na afloop 's avonds vanuit onze hotelkamer op 13 hoog genoten van vuurwerk. Waarschijnlijk vanwege Bevrijdingsdag maar ik denk eerder als eerbetoon aan Ria en mij. Dank je wel België.
  5. Blondie:
    6 mei 2019
    Wahahahhahahaaa ik ga stuk!
    Veel plezier in Israël ❤
    Jullie zijn al dichtbij gelukkig!!!!!!