Zuid-Afrika.....Bijna hadden we je gemist!

26 oktober 2018 - Pilanesberg National Park, Zuid-Afrika

GOEDE MORGEN NEDERLAND!!!!!!!
(nou ja nacht wat het is hier ook nacht en het is even laat....LOL)

Ik zal maar beginnen met onze vlucht naar Zuid-Afrika.

Om 10 uur in de ochtend checkten wij uit in ons hotel in Buenos Aires.
Hebben wij weer, eindelijk eens een keer een hotel waar de check-out pas om 12.00 uur is, moeten we op tijd weg omdat we gaan vliegen! Kakkkkk

Het inchecken leek wel een eeuwigheid te duren! Wat ging dat verschrikkelijk langzaam daar.
Maar goed, bagage ingecheckt, boarding passen en gaan!
Aangekomen in Brazillie moesten we echt haasten, want ons vliegtuig was iets vertraagd.
Staat er natuurlijk een takke lange rij voor de bagage controle!
Wij iemand aangesproken en ja hoor! We mochten er even snel tussendoor!
Helemaal fantastisch natuurlijk.....maar niet als je vervolgens zo lomp bent om de verkeerde kant op te hollen....Kuhut! (Echt weer zo een domme Jo Actie..Ik rol)

We hebben gerend, niet normaal gewoon.
En wat is het vliegveld daar groot!
We hebben echt zo hard moeten rennen, en die kleintjes er ergens achteraan bungelend....echt heel A-relaxed!
Maar we waren op tijd! Met het zweet in onze reet en mijn tong ergens op de grond konden we aansluiten in de meest lange rij die ik ooit gezien heb bij het boarden. Maar toen ze hoorde dat wij een overstap maakten, mochten wij uit de rij om vervolgens weer ergens anders (nog steeds hijgend als een paard) in een rij te gaan staan.(Even checken of de bagage er al is)

En toen kwam het......Mevrouw, heeft u een bewijs dat dit u kinderen zijn!?Uhhhhhhhh nou nee, mijn man en ik reizen samen met de kinderen en in alle paspoorten staat duidelijk de juiste naam, hoeveel meer bewijs wil je nog?
Normaal is dit meer dan voldoende.Nou blijkbaar dus niet als je naar Zuid-Afrika gaat!
En zonder een bewijs kom je het land niet in.....2e x Kuhut!!!!
Inmiddels iedereen al in dat klote vliegtuig en moest er alleen nog op ons gewacht worden (Akwartttt) en als ik niet snel met een idee kwam, mochten we gewoon niet mee.
(Toch wel weer fijn van de dame achter de desk dat ze vermelde dat dit niet haar schuld was, maar dat de maatschappij bij inchecken vorige vlucht dit had moeten melden)
Stoom komt bij mij inmiddels uit mijn oren, maar ik blijf lachen en denken....er moet iets zijn waar we wat aan hadden....MOEST gewoon!
Een heldere ingeving bedacht ik mij net op tijd dat we de documenten bij ons hadden van de Costa Ricaanse Ambassade waarop staat dat wij als ouders een aanvraag doen voor een CR Nationaliteit voor de kinderen!Hierop staan onze namen vermeld als zijnde ouders en een stempel van de ambassade!Whoop whoop, na overleg werd dit als geldig verklaard en ja hoor.....daar gingen we, op naar Zuid Afrika!
(Ja mijn whoop, whoop en vreugde dansje kwamen natuurlijk weer over enthousiast  en een tikkeltje hysterisch nog voordat ze het akkoord had gegeven...maar hij was terecht  🎀😜💜🤗 )

Aangekomen op het vliegveld moest 1 van de kinderen kakken, zoals wel meer dingen bij ons verliep dit ook niet helemaal soepeltjes, dus toen alle bagage inmiddels van de band was en onze tassen al ergens anders waren neergezet kwamen wij eindelijk eens aangelopen.

But we made it....Zuid-Afrika...Bijna hadden we je gemist!
Wat zou dat een gemis voor je zijn geweest!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣
Maar daar zitten we dan.....Pilanesberg.We zitten in een lodge in het park en ik moet bekennen dat het toch wel echt heel gaaf is om s'ochtends (Okay middag) aan mijn ontbijt te zitten en de olifanten voorbij te zien komen.
Hoe kick is dat!
Een must do.....een echte bucketlister is een Hot Air Balloon!
En dan niet zo maar 1, nee EEN HOT AIR BALLOON IN ZUID-AFRIKA!!!!!
Niet op de Veluwe, niet in België, niet in weet ik veel waar....maar in Zuid-Afrika!
Om 3 uur ging mijn wekker en ik moet eerlijk bekennen dat dit wel even een fuck my life momentje was, maar toen we aankwamen wij de ballon...dat was zo waanzinnig gaaf!
Er waren ook geen andere toeristen bij, wat het nog iets special-er maakte.
We mochten in de ballon zelf en de vlammen werden toen aangedaan.Ja echt zo vet!
En om het dan licht te zien worden in het park en de dieren zo van boven te zien.Het was adembenemend mooi.
Als afsluiter zaten we (ja WE...manlief drinkt tegenwoordig wijntjes en bubbeltjes mee met mij!) om 7.00 uur in de ochtend aan de Champagne en daarna een heerlijk ontbijt, wat wil je nog meer!
Vandaag hebben we onze eerste gamedrive gehad.
Op safari met de familie B.
Je maakt wat mee als je met ons weg gaat.
We zagen echt van alles, maar blijkbaar waren de kinderen nog zo kapot moe dat 2 van de 3 op een gegeven moment lagen te slapen, hahahhaa
Daarna heerlijk gegeten en je raad het al....met een heerlijk flesje bubbles erbij.
What can I say....HE LIKES SPARKLES! We genieten van de omgeving en komen even bij van een enerverend Argentina.
Even vakantie tijdens onze vakantie.
Dat klinkt misschien gek, maar we hebben het wel nodig.
Morgen een dagje helemaal nix...ja wat rekenen voor de kinderen, maar gewoon lekker chill op het terras met uitzicht op de waterpool waar zo nu en dan een prachtig dier gedag komt zeggen.
We zullen maar kort blijven in Zuid-Afrika en zullen het aflsuiten in Sun City, om van daaruit door te vliegen naar Thailand!

En nu ben ik eindelijk een soort van moe, dus ga ik lekker slapen.