MiniMe en diarree... en Estancia Don joaquin

18 oktober 2018 - Esquina, Argentinië

Laat ik beginnen met te vertellen hoe het met MiniMe gaat.

Sinds Iguazu is ons kleintje al aan de diarree.
Op zich is diarree niet zo een grote ramp, maar na een week en toen ineens ook een aardige koorts erbij begon ik me toch wel zorgen te maken.
Dus gisteren om 18.15 in de auto gestapt en op naar de dokter.
Een doktersafspraak is 12,50 euro (gaat nergens over) en er is geluisterd en gevoeld aan haar buik, in haar mond gekeken en een echo gemaakt.
Natuurlijk werden er hoop vragen gesteld en uiteindelijk werd geconstateerd dat ze ondanks de ORS en het water dat we gaven ze toch een lichte vorm van uitdroging heeft...
Waarschijnlijk heeft ze iets verkeerd gegeten in Iguazu, maar zeker weten doen we dat niet.
Ze heeft nu een soort van ORS wat ze verplicht 5 dagen moet gebruiken en ze moet HEEL VEEL drinken.
(Trots op mijn kleine meisje dat ze dat ook gewoon heel braaf doet)
Daarnaast heeft ze medicijnen voor de koorts, die ze tot vanmiddag met goede regelmaat heeft moeten innemen omdat de koorts maar terug bleef komen.
Maar ik heb haar net getemperatuurd  en op dit moment is ze koortsvrij!
Ze had vanmorgen nog wat diarree, maar het is nu al na middernacht en ze is heel de dag niet geweest!!
Dus dit is alvast een overwinning..
Ze hoest nog wel, dus haar hoest houden we in de gaten en mocht ze morgen weer koorts hebben gaan we weer naar een dokter, maar anders is er geen reden voor zorgen.
Ze heeft een speciaal dieet waar ze zich de aankomende 2 weken aan moet houden, dus dan doen we dat ook.

Voor nu, boekt ze vooruitgang, heeft ze energie om gek te doen, te rennen en mee te koken, dus dat is alleen maar positief.
Ze ligt nu lekker te slapen en morgen weer een nieuwe dag, dus kijken we weer verder.

En dan nu even iets over waar we nu ziten....

Estancia Don Joaquin!

Wat is het hier fantastisch....We zitten in een super idyllische estancia.
Angie en Diego zijn ontzettend gastvrij en doen er alles aan om ons een zo goed mogelijk gevoel te geven.
Het is in Argentinië een soort van ons "thuis".
Als we willen kunnen we 2x per dag met de paarden en de Gaucho's gaan rijden.

Ik heb bij elkaar geteld al 1x op een paard gezeten hier.
Je moet je voorstellen.....Ik op een paard!
Whuahahha dat is echt TE grappig.
Het begon al bij het klimmen op zo een beest....dan moet je je dus serieus vanaf de grond over zo een paard heen hijsen.
Nou dat lukt natuurlijk voor geen meter!
Ik ging weer met dezelfde vaart terug naar de grond, enkel dubbel, dus verrekte ook nog eens van de pijn.
En dan hup daar ga je, de kinderen flawless alsof ze het al jaren doen en mijn vent in galop mij voorbij en ik....ik als een hobbezak naast een Gaucho die enigszins verveeld kijkt, omdat hij er weer 1 heeft die in haar broek schijt bij het idee paardrijden. ...
Morgen ga ik maar weer een poging wagen....denk ik...

Vandaag hebben de kinderen geholpen met empenadas maken.
Toen Angie hoorde dat de kleine niet lekker was, heeft ze meteen al het eten voor haar aangepast, ging met ons naar de dokter en ze zorgt er echt voor dat we nix te kort komen.
Het plan was om vrijdag ochtend terug te gaan richting Buenos Aires, maar omdat we echt even rustig aan willen doen, blijven we hier tot de dag voordat we weer gaan vliegen en blijven we dus 2 nachten langer.
Er wordt hier van alles gedaan om ons te helpen met annulering hotel, auto langer houden en een mooie verjaardag regelen voor ons andere kind.

Ik denk dat we ons geen betere afsluiting van Argentinië kunnen wensen dan in Estancia Don Joaquin.

Daarnaast ook een bijzondere familie mogen ontmoeten uit Duitsland!

een dagindeling hier ongeveer:
Opstaan en een goed ontbijt
Paardrijden voor 1 a 2 uur
Lunch (voorgerecht, hoofdgerecht met biefstuk,dessert en wijn)
Siësta
High Tea (Thee, koffie, chocolademelk en zoetigheid....of wijn)
Paardrijden voor 1 a 2 uur
Dinner (warme maaltijd...met dessert en uiteraard wijn
En tussendoor kan je gaan vissen, kookles, naar het dorp

Tot zover onze update vanuit Argentinië.
Voor nu ben ik kapotmoe van al dat eten, de wijn, maar toch ook wel de zorgen om de kleine.
Ik duik dus lekker mijn bed in!

Slaap lekker voor nu,
Pura Vida!

1. Daisy Hehalatu:
    18 oktober 2018
    Valt niet mee ziek zijn he lolo dikke beterschapsknuffel. En joey slaapwel cxx
  2. Reinie Van van Dam:
    18 oktober 2018
    Wat heb je weer een mooi stukje geschreven Jo. En een goede beslissing om daar wat langer te blijven. Zeker voor Lolo. En ook een mooie plek om Noah Mae haar verjaardag te vieren. Geniet van al het moois daar en succes met paard rijden.😂🤣 Het gaat je vast wel lukken! Dikke kus van ons.💋❤
  3. Vanessa:
    18 oktober 2018
    Blij om te horen dat het weer iets beter gaat met Lolo :-)
    Jo... dat paardrijden, you can do it 😂😂
    Probeer het nog een xtje voor jullie vertrekken 😁😁😘
  4. Blondie:
    18 oktober 2018
    Geef lolo maar heeel veel kusje s van mij!!!
    En succes met paard rijden jij kan Dit swsss ❤❤❤❤❤
  5. San:
    18 oktober 2018
    Beterschap voor lolo begijn dat iedereen zo op haar let daar... dat ze naar snel de oude is!! En klinkt weer fantastisch de rest😃
  6. Ria en pa:
    18 oktober 2018
    Hallo lieverds. Wat een verhaal en Lolo, die zich zo goed houdt. Knap van het meissie. Dikke kus. Pa
  7. Nathalie:
    18 oktober 2018
    Fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met Lolo!
    En Jo, even blijven oefenen met paardrijden hoor. Ik wil voor jullie vertrek nog een foto zien van een ontspannende en lachende Jo op een paard!! 😂😂
    Have fun!! 😘😘
  8. De Buuf:
    19 oktober 2018
    Dikke bossies van ons voor LoLo....en geweldig dat jullie zo goed worden ontvangen....leuk vh paardrijden...iets minder voor jou maar je probeert en doet het ..top hoor...een echte Amazone Dutch Stadspolders style...haahaaa we dont care ...enjoy...brasaas voor jullie van ons..
  9. Peggy clyde:
    23 oktober 2018
    Hey zusje wat leuk om jullie verhalen zo te lezen en wat stoer gewoon met je kids en je man de wijde wereld in. Enjoy en be blessed xxx peg
  10. Helma:
    24 oktober 2018
    Sterkte, en genieten van al het moois 😍💪😘