Mermaid Famous

16 november 2018 - Krabi, Thailand

Kanchanaburi was fantastisch!
We zaten in een Guesthouse genaamd Ban Sabai Sabai wat word gerund door een Fransman en een Thaise.
De gastvrijheid van deze 2 is ongelofelijk.
Of het nu ging om tijgerbalsem, drinken of wat te eten, ze stapte op de scooter en gingen het voor ons halen.
We zijn naar de markt geweest en hebben samen gekookt.

Daarnaast zijn we in Kanchanaburi niet alleen naar de treinrail geweest, maar ook naar de Erwan Watervallen.
Besef even, met een conditie van 0,0 alle 7 watervallen willen zien!?
De eerste paar die gingen prima, maar toen was er geen pad meer, moesten we door water, over dingen heen klimmen en oppassen dat je niet op je treiter gaat.
En dan tot overmaat van ramp wilde de jongste dan steeds worden opgetild want anders werden haar voeten vies door al dat zand! (Serieus, die is niet goed hoor!? Zie je het al voor je???)
Na al dat geklim, zweet overal en zeurende kinderen, kwamen we dan eindelijk aan bij waterval nummer 7....en ik moet je vertellen:
WAT EEN TELLEURSTELLING!
Ik dacht echt, heb ik hier nou al die moeite voor gedaan!?
Mocht je ze ooit gaan bekijken, nummer 3 is het mooiste.....dus gooi daar je kleren uit en spring er lekker in!
En ga op tijd!!!! Om 8.00 uur gaan ze open, dus zorg dat je er dan ook al bent.
Ik moet je zeggen.....het heeft ook wel wat om als eerste bij alle watervallen aan te komen.
Maar goed, je snapt.....dan ben je helemaal boven bij de laatste waterval.....en dan moet je dus ook weer terug.
Echt heel kak, want ook al is het conditie-gewijs makkelijk om naar beneden te gaan, toch vond ik dit wat ingewikkelder.
En lompe ik kon ook niet anders dan op deze route voor de 2e x door mijn enkel te gaan.
Terwijl dat ik mini mens in mijn armen had en een afstap moest nemen in het water, zet ik (echt waar, hoe dom) eerst mijn zere voet neer.....en ja, dat ging dus niet!!!
Natuurlijk wilde ik me niet laten kennen, met een hele rij mensen achter mij, dus al kon ik janken van de pijn en kon ik even geen stap meer verzetten gromde ik naar mijn hubby dat hij even moest komen zodat we een leuke selfie konden maken.
Dus, al lachend selfies gemaakt tot de pijn wegzakte en we weer door konden met ons avontuur naar de uitgang.

Daarnaast zijn we ook naar de olifanten geweest.
Nee, we hebben er niet opgereden, ik ken het hele verhaal van zo zielig en niet doen....dus nee dat hebben we niet gedaan.
We zijn naar zo een opvang kamp geweest.
(alhoewel ik me serieus afvraag in hoeverre dit niet zielig is voor die dieren, want laten we eerlijk zijn, ook hier draait het stiekem allemaal gewoon om geld verdienen)
Maar eerlijk is eerlijk, het was fantastisch!
We hebben ze eten gegeven, met modder ingesmeerd en we hebben met ze gezwommen.
Tussen de olifanten en de olifantendrollen zo hup het water in.
Het was echt zo vet!
Toch wel een bucketlist dingetje al zeg ik het zelf.....

Zoals alles tijdens onze reis, is vanaf hier de planning weer helemaal omgegooid.
Uiteindelijk zijn we naar Krabi gegaan, waar we nu dus nog zitten.

Zoals de mensen die instagram hebben al hebben gezien, heb ik hier samen mijn mijn dochters gedrapeerd als een Zeemeermin op het strand gelegen.
Ik dacht: Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het niet!
Maar na een aantal x, mama please!!!! Wil je dat alsjeblieft met ons samen doen en 2 paar ogen die me met flink wat geknipper aan bleven kijken, dacht ik:
Dikke schijt, ik doe het gewoon!
Als die meiden blij zijn, dan ben ik ook blij.
Dus daar ging ik, als een soort van walrus vermomd als Zeemeermin mezelf in een staart hijsend.
Mijn buik als een soort van hamlap over mijn staart heen....
Echt een heel groot FML momentje.
Kinderen zo voor mij gedrapeerd, dat je alleen mijn pluspunten zou zien....mijn hoofd en mijn staart! 🤣🤣🤣🤣 Hahahahaha Veeg me op!
En nu hebben ze van dat bedrijf een foto van ons gepost op insta, dus ben ik gewoon ook nog Mermaid Famous!
(Dit is echt alles wat ik ooit wilde in mijn leven....GOALS! 🤗😂😁)

We kunnen natuurlijk niet anders dan hier wat eilandhoppen.....dus dat hebben we gedaan.
Er hangt hier een hele relaxte sfeer, de mensen die we ontmoeten zijn leuk en het bed waar we momenteel in slapen is HEERLIJK!

Ook een nightmarket kan niet wegblijven op je To Do lijstje als je in Thailand bent.
Dus al etend, liepen we over de markt op zoek naar, nog meer eten.
Verschillende geuren en gerechten komen je neus langs en voor nog geen paar euro koop je de meest fantastische dingen.
Ik hou van eten!!! Dus zet mij op zo een markt neer en ik ben blij!

Het plan was om vanaf hier naar Koh Chang te gaan.
Wederom is ook dit weer aangepast.
Met een tussenstop in Ayutthaya zullen we naar Sukhothai gaan om hier Loy Krathong te vieren.

Loy Krathong is een Thais feest wat elk jaar groots word gevierd met de volle maan in November.
Mensen zullen dan hun Kratongs (kleine bootjes gemaakt van bananenbladeren in de vorm van een lotusbloem) te water doen met een kaarsje, wat wierook, een muntje en vaak iets van hunzelf (vaak een plukje haar en/of nagel)
De kratongs staan symbool voor het wegdrijven van je verdriet van het vorige jaar en voor het bidden van geluk en voorspoed voor het komende jaar.
Daarnaast zullen de tempels verlicht zijn, word er feest gevierd en zullen er wensballonnen de lucht in gaan.
Met als afsluiting.....vuurwerk.

Je snapt dus wel, dat als je weet dat op zo een bijzondere dag in Thailand bent, je gewoon je planning moet opgooien en in ieder geval moet proberen te gaan!
Dus....we hebben letterlijk 1 van de laatste kamers kunnen boeken die er te krijgen waren en we gaan!
We hebben kaartjes gekocht voor de Sound en Light Show en voor de Gala dinner Show en nou ja, we laten het maar gewoon over ons heen komen.

Voor nu, vandaag genieten van onze laatste dag Krabi en morgen vliegen we naar Bangkok om door te reizen naar onze tussenstop Ayutthaya.

Voor jullie, een hele goede morgen en een hele fijne dag vanuit het warme Thailand!
Pura Vida!!

xoxox

1. Daisy Hehalatu:
    16 november 2018
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣. Plezier daar en voor later fijne vlucht. Wel benieuwd naar dat bijzondere feest😉
  2. Vanessa:
    16 november 2018
    Wat een geweldig verhaal weer. 😂😂
    Heel veel plezier en ik ben benieuwd hoe jullie ayutthaya gaan vinden😘
  3. Blondie:
    Ik ga stuk😂😂😂
  4. De Buuf:
    16 november 2018
    Jeetje buuf superleuk stuk weer ..vooral deze: ik houd van eten dus al zoekend over de markt voor nog meer eten..wahaaaah zo leuk...en de meerminnen heel mooi mooie pics..hoor ....mis echt die gekke acties van jullie ..en ik had mijn kind (als ik dan bij waterval was en verzwikt enkel had etc..met klein wezen op mn arm) pardoes in de waterval gedumpt, gegooid ..oh wat valt er nou toch weer uit mn handen...(a gusjie).... ahumm grapje ofcourse...arm kind ...doe maar niet too cute....namelijk...haaaa
  5. Reinie Van van Dam:
    16 november 2018
    Heel bijzonder dat jullie zo'n feest mee kunnen maken. Jullie beleven sowieso hele mooie en leuke dingen.❤❤
  6. Ross:
    28 november 2018
    Lieverd(s) ik lees dit nu pas, maar ondertussen wel al kunnen genieten van alle foto's! Ik blijf het zeggen, maar echt zoveel waanzinnige dingen zien en doen jullie!!😍 Geweldig! Ennuh..ik was gewoon naast je komen liggen hoor met zeemeerminnenstaart en al!😂 😘😘
  7. Helma:
    4 december 2018