En als je dan besluit om echt te gaan.....

2 mei 2018 - Nederland, Nederland

Als je dan besluit om gewoon te gaan.....

Dan word het ineens allemaal heel echt!
Tussen het denken en erover dromen en dan ook echt uitspreken naar elkaar dat jullie het gewoon gaan doen, zit toch wel een groot verschil.
Ineens is het serieus en ga je dingen uitzoeken, lezen, plannen en.....doen!

De voorbereidingen zijn begonnen, wat is dit rete spannend zeg!

Zoveel vragen schieten soms door mijn hoofd.
- doen we er wel goed aan?
- krijgen we geen problemen met school?
- Hoe zit het met verzekeringen?
- Wat gaan we in godsnaam wel of niet meenemen?
- Laptop of tablet?
- wat gaat de volgorde van reizen worden?
- hoe flexibel zullen de kids zijn, of sterker nog….hoe flexibel zal mijn man zijn?

Want dat de kinderen zich makkelijk aanpassen dat geloof ik wel, maar mijn lieftallige echtgenoot die denkt dat kamperen zoiets als een weekje Center Parcs is…
Hahahahahhaa
Maar nee even serieus, ook die gaat zich kunnen aanpassen.
Daar maak ik me eigenlijk helemaal niet zo druk om, maar zo af en toch lach ik bij de gedachte dat het soms wel even een cultuur shock zal zijn.
Voor ons allemaal, maar zeker voor hem.

En weet je, natuurlijk weet ik zelf ook echt wel het antwoord hierop.
We willen dit al zo lang en zo graag!
Het is een droom die eindelijk uitkomt.
Ja het zal soms ook wel zwaar en moeilijk worden, maar is dat niet met alles in het leven?
Volgens mij maakt het niet uit waar ter wereld je bent, overal zal er een moment zijn dat het even tegenzit.
Net als heimwee, ik ben er van overtuigd dat er momenten van heimwee zullen komen!
Dat er momenten zijn dat we onze familie en vrienden zullen gaan missen.
Maar jeetje, die hebben ook allemaal hun eigen leven en of wij er nu wel of niet zijn…. Hun leven gaat ook gewoon door!

Als het goed is dan is ons huis verkocht en kunnen we onze reis eindelijk concreter gaan maken!
Deze week weten we zeker of alles doorgaat en zo ja, dan vertrekken we dus al best snel!

We zijn begonnen met het vertellen van onze plannen naar de buitenwereld.
Niet iedereen reageert even enthousiast, maar daar waren we al op voorbereid.
De vragen hoe we dat dan met de kinderen gaan doen, komen regelmatig voorbij.
Of we het wel zeker weten, is het niet een ondoordacht plan en gaan jullie dan al jullie geld opmaken komt regelmatig voorbij...
En eerlijk gezegd, heb en wil ik mensen niet alles uitleggen!

WTF

Inmiddels al een paar x contact gehad met de wereldschool en een helder beeld van hoe we het gaan doen.
We zorgen dat we ze binnenkort vast hebben aangemeld, zodat we alle schoolspullen op tijd binnen hebben en we kunnen beginnen met sorteren van wat we voor de eerste maanden gaan meenemen.
Dus de voorbereidingen voor school die lopen!

Daarnaast overwegen we om de kinderen naast de lessen die ze vanuit Nederland krijgen ook Spaans te gaan geven.
Niet door onszelf, maar in het desbetreffende land.
Aangezien we een groot gedeelte van de periode in Spaanstalige landen zullen zitten en kinderen snel en makkelijk iets leren, zeker het overdenken waard!

De afgelopen dagen ook veel op internet gezocht en gelezen over de zorgverzekering.
Veel gebeld met verzekeringsmaatschappijen.
Hier ben ik nog niet helemaal over uit en zal me hier nog iets meer in gaan verdiepen.
Maar ook dit loopt en zijn we druk mee bezig.

We hebben onszelf ook aangemeld voor een Event wat ons zeker verder kan gaan helpen met alles.
Super veel zin!
Inmiddels ook contact gehad met Irene, die dit Event organiseert.
Zij heeft een hoop vragen kunnen beantwoorden en op de vragen waar zij het antwoord ook even schuldig moest blijven komt 27 mei waarschijnlijk opheldering.

Ik ben de afgelopen periode gewoon mensen gaan mailen, die inmiddels al een wereldreis hebben gedaan.
Het is ongelofelijk hoe bereidwillig mensen zijn om je verder te helpen, zonder dat ze je ook maar kennen.

Daarnaast zijn we ons goed aan het verdiepen in:
- Vaccinaties
- Visum
- Route
- Seizoenen waarin we waar naar toe gaan
- Wat willen we SWS doen en zien!?
- Wereld ticket vs losse tickets
- Wat nemen we mee?
- Budget

Ik vind het soms moeilijk om er niet mee bezig te zijn.
Zodra ik ga zitten om iets uit te zoeken, dan blijf ik gaan!
Mijn man moet gewoon naar zijn werk, dus die schuift in de avonden aan.
Het blijft spannend, maar merk wel dat we er steeds meer aan toe zijn om te gaan.

1. Nicole:
    9 juni 2018
    Super stoer dat jullie JULLIE droom gaan volgen
    Geniet van de voorbereidingen