Mijn terugblik op Argentinië!

22 oktober 2018 - San Nicolas, Argentinië

Na een waanzinnige laatste week op de Estancia zijn we vandaag weer aangekomen in Buenos Aires om morgen verder te vliegen naar Zuid Afrika.
Hoe grappig is dat, dan is er gewoon voor heel even geen tijdsverschil tussen ons!

Als ik terug kijk op de periode in Argentinië dan denk ik dat ik toch wel heel blij ben dat we de keuze hebben gemaakt om ook naar dit land te gaan.

Buenos Aires is een fantastische stad!
Je kan er waanzinnig lekker eten, het bruist en het is hier enorm druk.
Ik denk dat als ik geen kinderen had gehad het zeker een stad zou zijn waar ik wel wat jaartjes zou kunnen vertoeven....

De  provincie Salta, is adembenemend mooi!
We hebben hier in een hele korte tijd ontzettend veel gezien.
Het landschap ik hier zo gevarieerd en eigenlijk was de hele reis hier vol Oeeeeh's en Aaaaaah's.
Het eten, de wijnen, de omgeving....het was allemaal top en daarnaast hebben we bovendien ook leuke mensen mogen ontmoeten.
Onze fysieke gesteldheid werd enorm op de proef gesteld op deze hoogte, maar ook dit was weer een hele ervaring op zich.

Iguazu, was ook een zeker een hele belevenis.
Hierover heb ik natuurlijk ook al uitgebreid geschreven.

En om een idee te hebben van hoe divers Argentinië wel niet is, konden we niet anders dan ook richting Patagonië.

Puerto Madryn, mocht helaas niet zo zijn en Ushuaia dat wilden de kinderen echt niet....dus werd het uiteindelijk Bariloche.
En ja, wat kan ik zeggen...het is beeldschoon, ik heb er heerlijk gegeten, maar het is er voor mij te koud.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat tot op dit punt ik dacht:
Ja, heel leuk allemaal dat Argentinië, maar niet helemaal wat ik er van verwacht had...
Zeker geen spijt, want tot nu toe alles wat ik had gezien was een belevenis, iets wat je een keer gezien moet hebben....maar geen 2e keer....zeg maar....

Ik had voor mijzelf een bepaald plaatje in mijn hoofd gecreëerd van hoe Argentinië zou zijn en wat ik tot nu toe had gezien paste hier HELEMAAL niet bij!
Enigszins teleurgesteld, maar met nog een beetje hoop vertrokken wij vorige week naar ons laatste verblijf: Estancia Do Joaquin.

EN DAAR WAS HET!!!!!!
Alles, maar dan ook alles waarvan ik had gehoopt te vinden hier in Argentinië was daar.
Het huis, de paarden, de wijnen, het vlees, maar vooral... de mensen!
Dit is wat ik hoopte te vinden.
Deze Estancia is voor mij het ultieme gevoel van Argentinië!

We hebben het hier ontzettend naar ons zin gehad, maar dat niet alleen...
We hebben ook enorm veel meegemaakt.
Toen de jongste ziek was zijn Diego en Angie een enorme steun geweest voor ons en hebben ons overal heen gereden.
Dokter, apotheek, speciaal eten, weer dokter, nog een x de apotheek, ze gingen altijd mee!
En toen onze andere dochter jarig was, zijn Angie en ik alle inkopen gaan doen om haar een echt feest te geven.
De boel werd voor haar versierd, er werd gezongen en zelfs de paarden kregen een strik.
Er werd zelfs sushi voor haar geregeld en werd een chocoladetaart gemaakt!
Zij lieten ons ons thuis voelen in een compleet vreemd land voor ons en zij hebben Argentinië tot een land gemaakt wat ik nooit meer zal vergeten.

When we arrived we arrived as guests, but with our "Goodbye" we were leaving knowing....:We always have a familia in Argentina!

1. Reinie Van van Dam:
    22 oktober 2018
    Wat mooi! En het zal voor Noah Mae een verjaardag geweest zijn om nooit te vergeten. Geniet van jullie volgend avontuur.❤
  2. Ria en pa:
    22 oktober 2018
    Geweldig om jullie relaas te lezen. Joelle wat kan je jullie reiservaringen goed verwoorden. Chapeau. Nu op naar een nieuw land. Zie graag een nieuw verslag tegemoet. Dikke kus voor jullie van pa.

Sorry Noah Mae dat ik niet op jouw verjaardag op mijn gitaar jou lang zal ze leven kon toezingen. Stond in de file, 2 meter sneeuw en de pont voer niet. Dus helaas pindakaas. Doei!!!!
  3. Nathalie:
    Mooi ❤. Op naar jullie volgende avontuur! 😘
  4. Blondie:
    22 oktober 2018
    Super mooi!! Ben blij dat je het zo leuk vond uiteindelijk en er toch alles uit heb kunnen halen wat er in zat ❤
    Geniet van alles wat je ziet💗💗
  5. San:
    💗💗💗
  6. Tamara de Jong:
    22 oktober 2018
    Wat een mooi verhaal iedere keer! Zo leuk om te lezen welke ervaringen jullie nu weer op hebben gedaan. Benieuwd wat er de volgende keer weer gaat komen. Geniet van jullie volgend avontuur. 💖😘
  7. Vanessa:
    22 oktober 2018
    Geweldig Jo☺️ En nu op naar jullie volgende avontuur. Kijk alweer uit naar de verhalen. Goede vlucht 😘❤️
  8. Helma:
    24 oktober 2018
    Prachtig, nu weer nieuwe avonturen met nieuwe mensen. 😍💪😘😘