Geen alcohol en geen strings!

3 december 2018 - Bandung, Indonesië

Afgelopen nacht droomde ik dat ik terug was in Nederland.
Ik was in het zwembad om naar de zwemles van mijn nichtje te gaan kijken en daar zag ik mijn moeder en mijn zusje.
Verrassing!!!
Heel blij natuurlijk, dikke kussen en toen gingen ze weg....
Weer door met hun eigen leven.
Wat teleurgesteld werd ik wakker, maar daarna bedacht ik me, maar zo is het ook!
Net als dat ik mijn eigen leven heb en mijn eigen weg kies, doen zij dat ook!
Maar goed, dat droomde ik dus vannacht en wilde dat even delen.
Hahahahahhaa

Indonesia!

9 jaar geleden ben ik hier voor het laatst geweest.
Toen ik hier weg ging nam ik mijzelf voor om NOOIT meer terug te gaan.
Gewoon, omdat er teveel dingen zijn, waardoor ik niet kan genieten van alles wat Java mij te bieden heeft.
Maar nu, na een hele lange tijd..... besloot ik samen met mijn hubby om toch nog 1x terug te gaan....

Aangekomen op Jakarta stond tot mijn grote vreugde Irvan ons op te wachten.
Wat was het fijn om hem daar te zien.
9 jaar is toch best lang, maar geen spat veranderd!
Een tering eind in de auto, maar toen kwamen we toch eindelijk aan in Bandung.
Bij het huis stonden Renny en de kinderen ons al op te wachten.
Het was een warm en vertrouwt weerzien en we hebben tot laat opgezeten.

De volgende dag ben ik samen met Renny op pad gegaan om een cadeautje te kopen voor zoonlief, want de volgende dag was zijn B-day.
2 vrouwen in een shopping mall, nou dan maakt het niet uit in welk land je zit, of wat voor geloof je hebt.....dat gaat gewoon niet zo heel snel.
Beetje kijken, passen, eten en oh ja een cadeautje kopen.
Na zo een beetje heel de dag geslenterd te hebben kwamen we s'avonds weer aan bij het huis waar inmiddels ook mijn vader aangekomen was.
Het was fijn of hem na een al die maanden weer te zien.
Ik heb hem verveelt met al onze foto's net zolang tot zijn ogen letterlijk dicht vielen en hij mij vroeg of hij alsjeblieft de volgende dag verder mocht kijken. (LOL)

De verjaardag van zoonlief was gezellig .
We hebben gezongen, taart gegeten en cadeautje gegeven!

Mijn lieftallige echtgenoot had het fantastische idee om hier te gaan wonen.
Mooi huisje, niet duur......maar uhhh, nee dus.
Ik wil over met hem wonen, maar niet in een islamitisch land.
Ik geloof niet dat dit voor mij is weg gelegd.
Alcohol is hier rete duur, een sting voor aan je hol is bijna niet te vinden en sex shops zijn een no go!
Geen alcohol en geen strings!!!! Dat is toch best wel heel heftig 😂😂😂

En verder....ik vind het fantastisch om mijn familie hier weer te zien, maar het is ook een enorme verandering.
Maanden op je eigen eilandje geleefd, gewoon lekker met zijn 5jes en nu met 11 man in 1 huis.
Dat is wennen en aanpassen.
Iets wat leuk is voor een weekje, maar alles in mij kriebelt ook weer om daarna gewoon weer lekker door te gaan.
Nu voor een aantal weken gezellig met zijn zessen, want mijn papa reist nog even gezellig met ons mee.
En dat is goed, en vind ik ook echt heel leuk.
Maar 6 of 11 personen is best een verschil!
Whuahahahahaha

Vanaf Bandung zullen we door reizen naar Yogyakarta.
Via couchsurfing ben ik in contact gekomen met een man die naast zijn bank ook zijn service als tour gids aanbiedt.
Na een heel gezellig gesprek via de app heb ik vervoer kunnen regelen voor alle dagen in Yogya voor echt een hele schappelijke prijs.
Whoop whoop, spetterpoep!

Vanaf Yogya zullen we naar Bali gaan waar we 2 weken zullen blijven.
1 week met zijn zessen en nog 1 week met mijn nicht en haar gezin.
Vandaar uit via Jakarta naar Ambon en van Ambon naar Kei Kecil.
In Kei Kecil zullen we gaan couchsurfen bij Tony.
Tony heb ik gevonden via een blog van iemand en hij is zo vriendelijk om rond te leiden op het eiland en onderdak te bieden.

Al met al, er staat ons nog veel rete spannende avonturen te wachten!!

Voor nu ben ik moe, het is hier inmiddels ook al 01.30 uur s'nachts en morgen gaat om 07.30 uur de wekker omdat we een heel programma hebben.
FML big time....hahahaha

Mijn eerste indruk van mijn weerzien met Indonesia:
Ja echt heel super leuk enzo, maar toch echt voor de aller laatste keer.
🤣..... Maar wie weet, denk ik er in mijn volgende blog wel weer anders over......

1. Daisy Hehalatu:
    😀 leuk verhaal weer
  2. San:
    3 december 2018
    Succes in indo land! Kus voor jullie
  3. Vanessa:
    3 december 2018
    Geen drank en geen strings is inderdaad wel echt heftig😂😂
    😘😘
  4. Clyde:
    4 december 2018
    Veel plezier met z'n allen 😘😘😘😘
  5. De Buuf:
    6 december 2018
    Suprleuk verhaal weer buuf vooral van je vader whaaah te leuk....Fijn voor je zoon weer een jaartje ouder...dus buuf wil nu in Indonesie gaan wonen lijkt mij prachtig maar inderdaad cultuur en geloof heel anders.... jullie kunnen ook gewoon heerlijk in de Stadspolders komen wonen super leuk en anyway 1 gezellige buurvrouw...wahaaa veel plezier love u brasaa voor jullie en kids leuk dat je daddy erbij is...top
  6. Ross:
    7 december 2018
    Back to the roots met je vader! Mooi! Geniet van deze bijzondere tijd samen!😘😘
  7. Helma:
    27 december 2018