Vietnamese Titanic

19 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vietnam is by far het meest ingewikkelde land waar we tot nu toe zijn geweest.
Ik lijk er maar geen hoogte van te krijgen.

Uit verhalen maakt ik op dat Ho Chi Minh City niet echt de meest fantastische stad was om te zijn en dat je na een dag of 2 toch echt wel weer door kan gaan, maar gek genoeg vond ik het hier heerlijk.
Je hebt er alles!
Local food, western food, luxe, basic, alles is er te vinden!

Daarnaast zijn we thuis geweest bij een vriendinnetje wat ik ken van lang geleden.
Het was bijzonder om haar hier aan de andere kant van de wereld weer te zien na al die jaren en om te zien hoe ze hier leeft.
We zijn bij haar thuis geweest, zijn lekker wezen lunchen, dineren en hebben wijntjes gedronken...

Zoonlief zijn tand is er weer opgeplakt en toen was het toch echt weer tijd om door te gaan.

En nu zitten we in Hoi An....
Ik kan nou niet echt zeggen of ik het hier nou leuk vind of niet.
Ik denk dat het een beetje een haat liefdes gevoel is ten opzichte van deze stad.

Aan de ene kant vind ik het fantastisch!
De gekleurde lampionnen, de rustige straatjes, de gemoedelijke sfeer....ik hou er wel van.
Maar aan de andere kan de massa toerisme...Ugh....Er lopen hier meer toeristen dan Vietnamezen.
En de Vietnamezen die er lopen die trekken je nog net niet hun zaak in.
Ik weet niet hoeveel bootjes varen om elkaar heen op het water, allemaal gevuld met lampionnen en oranje gekleurde toeristen.
Het lijkt een soort van reddingsoperatie van de Vietnamese Titanic met al die reddingsvesten.
Het is werkelijk waar geen gezicht en een O zo mooie uitzicht word hierdoor wreed verpest.

En dan die toeristen die denken dat ze hier thuis horen!!!!
Je ziet ze hier allemaal in dezelfde pakjes lopen, een Vietnam meets Japan outfit behoort blijkbaar tot the MUST DO list als je hier bent.
Hoi An is zeg maar het Limburgse Carnaval van Vietnam ofzo...
En het toppertje is hier ook wel de matching outfitjes van de koppeltjes.
Hij een bloemetjes blouse en zij een jurk met hetzelfde bloemetje.....Werkelijk waar, veeg me op!
Ik had ze al een aantal x zien rond lopen tijdens onze reis, maar nog niet zo vaak als hier.

Ik kom werkelijk waar ogen te kort als ik hier rond loop!

Ons plan Vietnam is inmiddels ook al 180 x gewijzigd.
Wel TET, geen TET, ik word er gewoon moe van.
Iedereen zegt, dat in Vietnam veel geopend is met Vietnamees nieuwjaar, maar als ik het hier in de winkels of in restaurants vraag, dan zeggen ze bijna allemaal hetzelfde: En zullen ook wel veel zaken open blijven, maar wij zijn gesloten!!!!

KUUUHUUUUUUT!

IK weet dus niet of ik het risico moet nemen en weet dus ook nog niet of we hier gaan blijven met het Vietnamees Nieuwjaar.
Ik heb gewoon geen zin om in een 1 of andere suffe half dooie stad te moeten gaan zitten voor 4 dagen terwijl ik zo veel meer leuke dingen kan gaan doen.
Hoe Vietnam voor ons gaat aflopen en wanneer is dus nog even 1 groot vraagteken, maar word vervolgd.....

1. Ria en pa:
    22 januari 2019
    Bedankt voor jouw duidelijke verslaglegging. Voorzichtig en probeer te genieten. Kus. Pa.