En toen was het tijd om het glazen muiltje uit te trekken...

6 november 2018 - Nong Bua, Thailand

Zuid Afrika was fantastisch! En als ik alleen was geweest had ik er zeker nog wel verder Afrika in willen gaan.

Ik heb me de laatste dagen in Zuid Afrika als een soort van prinsesje gevoeld... het hotel, de kamer, de service, het was prachtig!

Maar na een paar dagen van luxe was het tijd om mijn glazen muiltje uit te doen en weer verder te reizen.

En eerlijk is eerlijk, hoe lekker het glazen muiltje ook zat....het past mij mij niet helemaal 😉

En dan kom je in Bangkok aan.... Assepoester ging zo vanuit het paleis door naar het zolderkamertje.... whuahahaha

Een wereld van verschil en dan was voor die luxe poesjes waar ik mee reis wel heel even wennen. Zo warm dat het hier is, ik zag de donderwolken bij alle 4 verschijnen. 😱😅🤣 Inmiddels weet ik, geef ze even een momentje om te acclimatiseren en dan komt het allemaal wel goed.

En inderdaad, na een douche (lees: een hokje wat alleen via je balkon te bereiken is en waar je tijdens het douchen op de wc kan zitten 🤣) en wat eten, was iedereen weer helemaal blij en hebben we de kamers zelfs alweer geboekt voor onze terug weg!

Thailand is nou eenmaal een backpackers cultuur, dus al je naar Thailand gaat dan moet je het ook zo beleven.

Het is zonde om hier op een 1 of ander resort te gaan zitten, ik bedoel... met alle respect, maar daar hoef ik niet helemaal voor naar Thailand.

Je snapt natuurlijk wel, dat als je in het land van de massages bent, je die dan ook heel vaak moet nemen....

Zowel de kids als wij genieten intens van het gefriemel, geknijp en gekraak! Zo nu en dan valt er 1 in slaap of hoor ik er 1 giechelen, maar stuk voor stuk zijn we verslaafd.

En dan:

Fietsen in Bangkok!!!!! Nou wie dat ooit verzonnen heeft.😱

Wie dat leuk vond had of geen kleine kinderen mee of deed maar een halve dag!

Vol enthousiasme begonnen wij eergisteren aan onze fietstocht. Fietsen icm op bootje. Nou hoe leuk is dat! Maar ik zat nog geen 10 min op die fiets en mijn bil begon al pijn te doen....dus: zere billen, een kind achterop en 2 voor me die voor mijn gevoel met zijn 3tjes een wedstrijdje deden hoe vaak je mama kon zeggen met een onbenullige vraag er achteraan.

Are you fucking shitting me?

Met het zweet dat gutste, nou ja eigenlijk overal....en dan dat kind achterop en dat ge-mama en niet te vergeten een mega zere reet, kon ik nou niet echt zeggen dan ik ervan kon genieten.

Er waren momenten dat ik dacht... ik ga zo echt kotsen van de hitte.

(Nou moet ik bekennen, dat ik de ochtend van het fietsen na 180 jaar had besloten om weer eens te gaan sporten, dus ik had ik mezelf die ochtend al in het zweet staan sporten tussen de matrassen en onze backpacks in... misschien dat dit niet heel erg mee heeft geholpen aan de fiets situatie)

Kort samengevat: LEEEEEEEUK, zo een fietstochtje, maar doe het alleen vroeg in de ochtend, zonder spierpijn en zonder kind achterop.

Na een paar dagen Bangkok was het tijd om een stukje verder te reizen. Nadat we waren afgezet bij het verkeerde bus station, hebben we een pikkepoelie-achtige bus genomen naar Kanchanaburi. Zo 1 die stopt bij elke halte, waar het plafond half weg is en je je knieën in je nek legt.

De reis verliep echt super snel en na wat onderhadelen met de taxi veewagen, waren we voor een prikke bij ons nieuwe verblijf.

Basic maar mooi en super vriendelijk.

Mijn hubby en kids lijken zich erbij hebben neergelegd dat dit voorlopig onze manier van reizen zal zijn en genieten net als ik van het mooie Thailand.

Onze planning hier: die hebben we niet... die is de afgelopen dagen zoals wel meer tijdens onze reis al een paar x veranderd, dus... word vervolgd.

Voor nu slaap lekkker bij jullie, en ik ga iedereen hier wakker maken voor het ontbijt.

1. Blondie:
    6 november 2018
    Ik zie jullie al fietsen!!😂😍
  2. Reinie Van van Dam:
    6 november 2018
    Zo als je het schrijft zie ik het ook helemaal voor me! Je vertelde het gisteren al, maar toch.......het blijft zo leuk om jullie belevenissen te lezen. Dikke kus.💋
  3. Helma:
    6 november 2018
    Geweldig, lekker genieten van alles 😍😂😂😂💪
  4. Ross:
    9 november 2018
    Ik heb echt een paar keer hardop moeten lachen!😂 Maar ik ben het helemaal met je eens Jo. Zo'n soort bestemming 'te' luxe beleven is anders. Mooi om te lezen hoe iedereen uiteindelijk zijn of haar draai vindt. En superleuk dat je na zoveel dagen nog met zoveel enthousiasme de verhalen typt! Enjoy enjoy enjoy😘❤