STAKINGEN COSTA RICA

20 september 2018 - Guápiles, Costa Rica

Even een kort berichtje mbt de stakingen die plaatsvinden hier in Costa Rica.
Ook al is dit dag nummer 10 dat er stakingen zijn hebben wij er nog niet extreme hinder van ondervonden.
Ja op 2 pogingen Drake Bay na en we niet verder kwamen, ging alles tot vandaag goed.

Helaas nemen het geweld en de volume van de stakingen toe en hebben ze nog niet aangegeven wanneer deze zal stoppen.
Hoewel ik begrijp dat ze staken, maakt het alles hier nu wel iets ingewikkelder.

Op dit moment staan we in een file vanuit Limon richting San Jose.
We staan echt ramvast en komen amper vooruit.
Het enige wat we veel zien rijden zijn politie en ambulances.

Wat me uitverveling deed googlen 🙄 en ik dus zag dat het belangrijk is dat ik het thuis front op de hoogte houd....(nou gelukkig spam ik jullie vollop op Insta en hier)
En even contact op moet nemen met de Ambassade. (Dat doen we morgen dan maar...)
Oh ja en vooral... plekken waar gestaakt wordt, MIJDEN! (Oeps, beetje laat)

Het gaat nog even spannend worden, want om het land uit te kunnen hebben wij bepaalde documenten nodig die we alleen down town San Jose kunnen halen.. en laat dat nou net 1 van de plekken zijn waar we nu niet naar toe kunnnen. 😅

Zo zie je maar, we blijven hier van alles meemaken!

En voor nu ga ik heel hard hopen dat we zo weer een klein stukje kunnen rijden, want ik zeik bijna in mijn broek en zie mijzelf toch niet mijn broek laten zakken tussen alle auto's hier.

Een dikke knuffel van ons allemaal vanuit de file hier in Costa Rica

1. Ria en pa:
    20 september 2018
    Wat een heisa. Voorzichtig. Fijn dat ik op de hoogte word gehouden. Dikke kus. Pa
  2. Reinie Van van Dam:
    21 september 2018
    Hoop dat het jullie gaat lukken om in San José te komen. Wel weer spannend allemaal. Pas goed op elkaar! 😘😘
  3. Ross:
    21 september 2018
    Wat een belevenis! Ik duim voor jullie! Ik zag dat het iig gelukt is om in San Jose te komen, gelukkig! XXX
  4. Cornelis Heemskerk:
    6 oktober 2018
    Gister ook 5 uur in de rij gestaan van Limon naar San Jose. Was 5 Oktober 2018. Is dus nog niet over.
  5. Bestemming onbekend:
    6 oktober 2018
    @cornelisheemskerk
    Oh jeeee! Wat heftig... De stakingen zijn een grote strop voor de toerisme!!
    Ik hoop dat je ondanks dat wel geniet van je reis in Costa Rica, want het is zo een fantastisch land.
    Wij missen het enorm!
  6. Marye:
    21 oktober 2018
    O jeetje! Wij vliegen 27 oktober! Welke plekken zijn stakingen en kon je wel overal benzine krijgen? Hoop dat het rustiger is eind deze mand!