Ook mama doet aan wild plassen

3 oktober 2018 - Cafayate, Argentinië

Na een vertraging vanuit Costa Rica naar Argentinië, waren we er dan eindelijk.

Cultuurshock!!!

Na 2 maanden in Costa Rica geleefd te hebben was aankomen in Buenos Aires een enorme cultuurshock!
Van: naar alles Pura Vida en een soort alleen op de wereld en hele stukken onbewoond en een shitload aan groen, ineens naar zo een grote en drukke stad als Buenos Aires was echt wel even wennen.
Daarnaast is het hier ook gewoon koud!!!
1 van de kinderen zei op een gegeven moment: uhhh mama, ik weet niet hoor, maar deze kou is echt nix voor mij!
We hebben nu 2 maanden in de warmte gezeten en dat is toch meer mijn ding! (Aldus...de kinderen) 🤣🤣🤣 Ik ga stuk!
Na 2 dagen zei ik dan ook tegen manlief, zullen we terug gaan naar Costa Rica?
En hoe verleidelijk dat ook was, we hebben het niet gedaan.

Argentinië, een nieuw land en dus ook een nieuw avontuur!
Een land wat we niet moeten vergelijken en moeten zien met haar eigen schoonheid.

Buenos Aires was leuk, maar na een paar dagen was de drukte ook wel weer genoeg en schreeuwde alles in mij om te vertrekken uit de stad.
Dus na de toerist te hebben uitgehangen en als een idioot alle sightseeing dingen te hebben gedaan, zijn we gisteren weer in het vliegtuig gestapt richting Salta.
Uiteraard weer een vertraging, maar ach....we hebben geen haast!
Op booking.com zagen we een heel grappig, pittoresk Hobbit huisje wat zulke goede recensies had dat wij dachten: Daar moeten we heen!
Ja....dat was leuk, maar na 1 nacht waren we alle 5 toch ook wel weer heel blij dat we er weg mochten.

Onze roadtrip kon beginnen!

Vanmorgen zijn we vanuit Salta vertrokken, om te rijden naar Cafayate.
Je snapt natuurlijk wel dat we om de zoveel kilometer moesten stoppen voor een foto, dus een rit die normaal 3 uur duurt duurde bij ons gemiddeld zo een 5 uur.
De kinderen werden geloof ik niet goed van mij, maar liever te veel dan te weinig foto's!
Niet alleen voor foto's moest gestopt worden, want op een rit van een paar uur moet er zeker wel een paar x geplast worden.
Nou ben ik niet zo een held met buiten plassen en pies ik bijna altijd wel over mijn schoenen heen ofzo, maar jeetje....het zo lang ophouden is ook niet goed.
Dus daar ging ik, aan de kant van de weg, tussen de autodeuren in.
Jurk omhoog, in mijn blote kont en gaan!
Whuahahahaha scheldend tegen de kinderen dat ze me met rust moeten laten en dat mama het verdient om even in alle rust te plassen.
Ook mama doet aan wild plassen! Whoop whoop!
Als in mezelf kon high five-en dan had ik dat gedaan!

Eenmaal aangekomen in Cafayate hebben we onze spullen in het hotel gedropt en zijn we meteen door gereden naar  Bodega Piattelli.
Tussen de wijngaarden, met een adembenemend mooi uitzicht heb ik heerlijk van mijn rode wijntje zitten bijkomen van ons eerste stukje van onze roadtrip.
Een fantastisch heerlijk wijntje, wat me overigens meteen naar mijn hoofd steeg.
De avond hebben we afgesloten in een lekker restaurant!

Terug vanuit het restaurant begon mijn buik vreselijk te borrelen en heb ik bijna moeten rennen naar het hotel, omdat mijn lichaam compleet overstuur was!
Ik bespaar jullie de details....maar ik was precies op tijd. 🙄
Zoonlief had het vanmorgen, nu ik.......ik ben benieuwd wie de volgende is!

Argentinië is mooi!
Het duurde even voordat ik de vergelijking met Costa Rica kon los laten, maar ik kan nu oprecht zeggen dat ik geniet van het land en haar schoonheid.
Ik kan niet wachten op het vervolg van deze roadtrip en op al het moois wat dit ons weer zal brengen.
Ik geniet van alles wat we zien en verbaas me over de wisselende landschappen die we nu al zien!

Morgen vertrekken we naar Cachi.
De aankomende week is een soort van gepland en vandaar uit zien we wel weer!

Slaap lekker allemaal en deze roadtrip word vervolgd.....
Dikke kus van ons allemaal uit Argentinië

1. Vanessa:
    3 oktober 2018
    De warmte is toch meer mijn ding😂😂
    Geweldig! Geniet van jullie roadtrip xx
  2. Blondie:
    Wahjahahahahhahahaaaaaa jij bent echt te cooooool !!! Lol
    Veel plezier daar ik denk aan jullie ❤❤❤
  3. Nathalie:
    3 oktober 2018
    Hahaha, wat een verhaal weer!! Geniet van jullie nieuwe avontuur!! 😘
  4. Helma:
    3 oktober 2018
    Veel plezier en voorzichtig met alles 🙈😇😂😂😘😘😘
  5. Clyde:
    Leuk verhaal weer.
    Het klinkt en ziet er naar uit dat jullie het erg leuk hebben.