De kop is eraf!!!

31 juli 2018 - San José, Costa Rica

Eindelijk is het zo ver, onze reis is nu echt begonnen!
Op 29 juli zeiden we NL gedag om aan ons spannende avontuur te beginnen.
Zenuwachtig, gespannen, maar ook vol enthousiastme stapten we het vliegtuig in.
Blij en opgelucht dat we geen drama afscheid hoefde te nemen op schiphol.
We hebben zo veel mogelijk geprobeerd iedereen gedag te zeggen in de weken ervoor.
Het maakte het voor ons als gezin makkelijker en gaf een stukje rust in de zenuwslopende tijd voorafgaand aan de reis.

Wie gaat er als eerste door de scan!?!??!!
De kinderen waren helemaal hyper en stonden gewoon te stuiteren.
Onbekend en dus een beetje eng, maar eenmaal erdoor heen viel het toch wel mee... aldus, de kids
Rete spannend vonden we het en zaten dan ook tijdens de eerste vlucht met redelijk gespannen billen in het vliegtuig.
De eerste stop was Frankfurt.
Daar hadden we weinig tijd om te treuzelen, want erg veel tijd was er niet!
Aardig doorlopen dus en voor mijn gevoel naar de andere kant van het vliegveld sprinten, maar we waren op tijd!!!! Precies op tijd!
In het vliegtuig bleek dat ze onze zitplaatsen hadden gewijzigd en vliegtuig was volgeboekt.
Dikke stress want volgens de papieren moest de jongste alleen en verder 2 om 2.
Dacht het dus niet.....
Na wat praten en doen, lekker bij elkaar!
De kinderen waren fantastisch!
Ze hebben zich de hele reis echt super goed gedragen.

Tijdens de laatste vlucht vergat er 1 op tijd te plassen, dus toen de daling werd ingezet moest hij piesen... hahahaa
Die vloog letterlijk van zijn stoel toen zijn riem los mocht! Die let een volgende x wel beter op!

En toen de paspoortcontrole Mijn hubby was nog bezig met het papierwerk en er nog niet doorheen, toen en 1 riep dat hij moest overgeven. We konden dus weer vliegen naar de wc, waar hij heel de wasbak heeft onder gekotst. Het zat blijkbaar dwars, want daarna was het ook over. Tot nu was het vooral even bijkomen van de reis. Eten, slapen en chillen. Iedereen slaapt hier nog, het is 5 uur in de ochtend. Het weer is kut, maar dat maakt allemaal niet uit. Op naar een mooie tijd in Costa Rica!!!! Heel veel liefs van ons allemaal!!! Pura Vida

1. De Buuf:
    31 juli 2018
    Wahaaaah buuf superleuk zeker vh piesen ..laat me raden...ehumm Senne? Spannende en wat een gezeik dat een kind alleen moest vliegen ..die zijn gek ....worden met de dag gekker...dus nu lekker bijkomen in San Jose.....top groet vd de Boltjes....
  2. Reinie Van van Dam:
    31 juli 2018
    Hahahaaa,het had ook wel raar geweest als alles "normaal"was verlopen. Geniet er van lieverds.😍
  3. Ross:
    2 augustus 2018
    Oh leuk, zo snel al een verhaal! Heeeerlijk om te lezen! Wat een bijzondere start van een bijzonder avontuur! Dikke knuffels voor jullie allemaal!! XX Ross