De eerste 2 weken zijn al weer voorbij....

13 augustus 2018 - Manuel Antonio, Costa Rica

Daar zit ik dan....

Ergens in de Jungle, aan een barretje.
De kids links van me in het zwembad en mijn hubby naast mij aan een heerlijk ontbijtje.
Net wakker en de zon schijnt al heerlijk in de lucht.
Waarschijnlijk zijn de aapjes vanmorgen langs geweest om ons weer te begroeten, maar deze ochtend stond in het teken van uitslapen.

Eerst maar eens even een samenvatting van hoe het ons de afgelopen 2 weken is vergaan....

De eerste dagen zaten wij in San Jose.
San Jose is echt een lelijke stad.
Totaal niet mooi en als dat je het beeld moet geven van hoe Costa Rica is, dan kom je zwaar bedrogen uit.
Maar ja, de familie woont nou eenmaal in SJ, dus we kunnen niet anders dan regelmatig even een paar dagen te crashen in de stad.

Ook al is het geen mooie stad, toch was het best wel even fijn om de eerste dagen rustig op te starten.
Het was fijn om de familie weer te mogen zien en ondanks een flinke taalbarrière hebben we toch een soort van best goede gesprekken kunnen hebben.
We hebben een paar x gezellig met zijn allen bij een Soda gegeten waar de kids heerlijk konden spelen.
Maar voor nu is het weer even genoeg.
Over een paar weken zullen we elkaar weer zijn en dan zal het  drukker zijn, dan zal de familie waarschijnlijk compleet zijn, met moeder EN vader en alle kinderen die daar uit voort zijn gekomen....maar nogmaals.....voor nu even meer dan genoeg familie gehad.

Ons vertrek uit SJ verliep soepeltjes.....TE soepeltjes...
Aangekomen op ons nieuwe stekkie kwamen we er heel snel achter dat we een tas vergeten waren in het hotel.
De tas met de paspoorten, rijbewijzen, bankpassen, geld, you name it and it was in it!
WEG!!!!!! SAY WHAT????
JA, was echt even heel kut.
Ik voelde oprecht alle kleur uit mijn gezicht wegtrekken, maar goed.... je  kan zo weinig.
Dus na een moment van paniek en stress, mezelf weer herpakt en gedacht:
Ja nogmaals echt heel kut, maar we hebben elkaar...we zijn gezond en we zijn in een fantastisch land.

Korte samenvatting:
Ambassade, passen blokkeren, Hotel, eisen voor camerabeelden, politie bureau, telefoontje hotel...ze hebben de tas!!! alles terug behalve geld, naar interpol om paspoort weer vrij te geven.......

En weer door met onze fantastische reis! ZUCHT

Het was weer een rete avontuur, maar de kids werkten mee, de mensen werkten mee en de camerabeelden ook, dus wat willen we nog meer!

Terug aangekomen in ons hotel in omgeving Jaco, Costa Rica, had het personeel zo met ons te doen dat we een upgrade kregen naar een andere kamer.
Deze had uitzicht over de zee.
Ik moet je zeggen, met zo een uitzicht...zo een prachtige omgeving, maakt het echt niet uit of je in een luxe hotel zit, of in een klein boetiek hotelletje met een doorgezakte bank.

Een geluksgevoel gaat dan door je heen, zo puur zo echt, daar kan echt nix tegen op!

Hier hebben de kinderen ook kennis mogen maken met de eerste dieren die hier leven in CR.
Hahahahaha tijdens de lunch stond mijn dochter bovenop een stoel, omdat ze als de dood was dat ze gepakt werd  (lees: Hagedissen die ver nix doen)
Na wat tijd van ontspannen, zwemmen, strandwandelingen en natuurlijk de aftrap van ons touwtjespring avontuur was het tijd om door te gaan naar onze volgende bestemming.

En daar zit ik nu...
Aan de rand van het Nationaal Park Manual Antonio, bevinden we ons wederom in een klein stukje paradijs.
Bij aankomst dachten we hier niet allemaal meteen zo.
Mijn lieftallige echtgenoot stapte hier binnen en zei meteen: schatje, ik vind het allemaal heel leuk allemaal, maar hier ga ik echt niet slapen.
Hahahahahhahahaa
CULTUURSHOCK!!!!!!!
Dit duurde bij elkaar geteld een uurtje en toen was hij verkocht.
Het uitzicht is adembenemend mooi en de mensen zijn ontzettend vriendelijk.
De schimmel in de koelkast, maakt dan ineens niet meer uit en alles waarvan je eerst denkt dat allemaal belangrijk is, doet er niet meer toe.

Elke ochtend worden we gewekt door de aapjes.
Die lopen op je tafel, in de gezamenlijke keuken, die zijn dan werkelijk waar overal!

Ik heb ooit een bucketlist gemaakt, met een aantal dingen die ik echt graag een x zou willen doen.
1 daarvan was paardrijden......
Zo gezegd zo gedaan, alle 5 kregen we een eigen paard en daar gingen we!
Op naar het strand.
Besef even dat ik nog nooit op een paard heb gezeten, rete bang ben voor die beesten en ik daar gewoon zat!!!  OP EEN PAARD!!!! EEN GROOT PAARD!
Whaaaaaaaaaa en ook gewoon alleen.
2 uur lang heb ik erop gezeten en ik ben geen 1x gevallen! Whoop whoop!
Het was fantastisch!
Om 2 uur lang op een paard over het strand heen te wandelen, in de zee is echt waanzinnig!
Links de jungle en rechts de zee.....dat is een hout reetje dubbel en dwars waard!
Wil ik het nog een x???? Uhhh, nee hoeft niet PERSE zeg maar...hahaha

We hebben een Mangrove tour gedaan, waar de apen letterlijk op je hoofd komen zitten en uit je hand eten.
We hebben een Boa Constrictor gezien (2!!!)
Verschillende soorten vogels en natuurlijk hagedissen.

Gisteren hebben we een poging walvissen en dolfijnen spotten gedaan.
Je raadt het waarschijnlijk al, wij behoren weer tot die 2% die nix heeft gezien.
Whuahahaha
Maar het was echt super!
Lekkere muziek, lekker eten, vriendelijke mensen en een prachtig uitzicht.
De kids konden snorkelen en zwemmen en er was een glijbaan die uitkwam op zee!
De kids waren blij, dus papa en mama ook.

We blijven hier nog 2 nachten.
De planning was om morgen ochtend verder te reizen, maar we hebben het fijn.
Dus we blijven een nachtje langer.

Waar we daarna naartoe gaan, dat weten we nog niet.
We zien wel, maar voor nu is het nog even bestemming onbekend!

1. Blondie:
    13 augustus 2018
    Wat een prachtige avonturen!!! En dat nu al♥️
    Ik ben blij voor jullie en denk aan jullie
  2. Daisy Hehalatu:
    😃😉😘
  3. Chantal:
    13 augustus 2018
    Super om te lezen allemaal!
    Wat een avonturiers zijn jullie 😊❤️
  4. Helma:
    13 augustus 2018
    Geweldig allemaal, zoveel om te genieten en weer ff waarderen wat er allemaal nog meer is. Lekker genieten van en met elkaar 😘😘.
  5. De Buuf:
    13 augustus 2018
    Super mooi allemaal ...behalve van die tas natuurlijk....en volgens mij loop ik door mn vakantie een beetje achter de feiten aan....samen met mijn late reactie.....
  6. Vanessa:
    13 augustus 2018
    Wauw dat klinkt echt geweldig allemaal😍 wat een hoop avonturen alweer in de eerste weken. Kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal en bestemming😘
  7. Reinie Van van Dam:
    13 augustus 2018
    Wat een mooie dingen komen er op jullie pad. Ik geniet al van de mooie foto's. En natuurlijk mis ik jullie.
    Maar ik snap ook heel goed dat jullie dit nooit hadden willen missen. Dikke kus. Mama.💋💋
  8. Ross:
    14 augustus 2018
    Lieverds, wat een heftige start maar gelukkig gauw weer op positieve manier verder!! Heb een paar keer hardop moeten lachen tijdens het lezen! :) Heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie avonturen! Dikke knuffels voor jullie
  9. Marye:
    21 oktober 2018
    Wauw! Waar heb je de mangrove tour gedaan?