Een bijzondere week, met veel bijzondere avonturen

20 september 2018 - Tortuguero, Costa Rica

Na 2x een poging te hebben gedaan om naar Drake Bay te gaan, hebben we het opgegeven.
Ivm Stakingen waren er heel veel wegen afgesloten en was het niet zo gemakkelijk om in Drake Bay te komen.
Dus, na onze Israëlische vrienden gedag te hebben gezegd en af te hebben gegooid bij een verhuurbedrijf om een auto te huren, stonden we 15 min later weer bij hetzelfde autoverhuurbedrijf om de meiden op te pikken....
En zo zijn we allemaal nog een paar dagen langer in Manuel Antonio / Quepos gebleven.

En omdat we er toch wat langer waren besloten we om een nieuwe poging te doen om Walvissen te spotten.
Dit was echt zo waanzinnig gaaf!
Ik moet je bekennen dat de golven rete hoog waren en dat aan het einde van de tour de inhoud van mijn maag weer ergens halverwege mijn slokdarm zat, maar Jezus wat was dit waanzinnig zeg!
Het duurde even voordat we wat zagen en het was dochterlief die ineens zij: Uhhhh volgens mij zie ik daar iets in het water...🙄🙄🙄
Whuaaaaa ze had ze gewoon gevonden, hoe kicke is dat.
En in eerste instantie dacht ik: IS DIT HET NOU!? Betalen we hier nou al dat geld voor om een shitty vis te zien op best een aardige afstand?.... Had er toch wel iets meer van verwacht...
Maar ik had dit nog niet gedacht of er sprong een mega grote walvis in de lucht vlak voor ons!
Dit was echt zo waanzinnig vet!!!
Natuurlijk was ik weer zo lomp om niet met mijn fotocamera klaar te staan en filmde dus alleen een grote splash water toen hij weer het water in ging, dus heb ik een filmpje van iemand anders gebruikt.
Het filmpje wat ik op Insta heb gezet, is ook precies wat wij hebben gezien!
Ondanks het feit dat 2 van de 3 kinderen zichzelf echt compleet hebben leeg gekotst, vonden ze het allemaal een waanzinnig gave ervaring.
Tot zover dus de walvissen....

En toen:

Na een waanzinnige tijd in Manuel Antonio was het tijd om afscheid te nemen van ons inmiddels als "thuis" voelend hotel en Michiel en zijn pannenkoeken.
De meiden uit Israël besloten om nog een stukje met ons mee te gaan.
Niet helemaal verantwoord, maar heel hilarisch hebben we een paar stukjes met 7 personen opgevouwen in een auto gezeten, afgeladen met mensen, backpacks, eten, souvenirs en rum.
Van Manuel Antonio naar San Jose en van daaruit door naar Tortuguero.
Alleen al de bootreis naar Tortuguero is al heel bijzonder.
Na zo een 1,5 uur varen kwamen we aan bij ons hotel.
Ik kan er heel uitgebreid over gaan vertellen, maar kort samengevat is het hier gewoon heel erg mooi.
Het eten is een soort van echt niet lekker, gewoon echt heel vies....maar daarentegen zijn de kamers fijn, de uitzicht adembenemend en het zwembad om op verliefd te worden.

Gisteren hebben we de Turtle nesting tour gedaan van de Green Sea Turtle.
Wat was dit een onwijs bijzondere ervaring!
We mochten geen foto's of video's maken en heel even hadden we zo een moment van: dikke schijt, we doen het stiekem lekker toch.
Maar het risico dat onze gids hiermee zijn licentie kan kwijtraken, was het ons toch echt niet waard.
Ik heb een foto kunnen vinden die precies laat zien wat wij hebben mogen zien en die heb ik op onze Insta gezet.
Lieve mensen, mocht je ooit naar Costa Rica gaan dan is dit de tour die je echt gedaan moet hebben.
We hebben mogen zien hoe 2 schildpadden uit de zee kwamen, hoe een schildpad een gat graaft om haar eitjes in te doen.
We hebben mogen zien hoe de eitjes gelegd worden en hoe ze daarna als een camouflage het nest weer dicht maakt, om vervolgens haar weg terug in zee te vinden.

Sterker nog, onze jongste heeft er 1 mogen aanraken van onze gids!!!!!!

Het was echt een hele mooie en bijzondere ervaring.
En ook al duurde het voor de kids soms wat lang, alle 3 zijn ze blij dat ze hier getuigen van hebben mogen zijn.

Vanmiddag zaten we aan de lunch en waren we bijzondere momenten aan het opnoemen van de afgelopen 2 maanden.
Vol verbazing dat we in zo een korte tijd al zo ontzettend veel hebben mogen meemaken.

Na de lunch hebben we de kinderen meegenomen naar een school hier in de buurt.
In een dorpje waar verder eigenlijk geen toeristen komen.
We werden warm onthaald door de kinderen en liepen gezamenlijk naar de school.
Hier hebben we Engels geoefend en bingo gespeeld.
Het is goed dat we met de kinderen ook dit soort momenten delen en dat ze zien hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat.

In a nutshell: Het was een bijzondere week ,met veel bijzondere avonturen!

En morgen is het weer tijd om verder te reizen, dan zullen we weer richting San Jose gaan om van daaruit te bepalen hoe we de laatste periode in Costa Rica zullen gaan invullen.
Zullen we gedag zeggen van onze nieuwe vrienden.
Gaan we ieder weer onze eigen weg.... de meiden uit Israël richting de Caribische kant, de jongens uit de States richting La Fortuna en wij.....ach, we zien het wel!

Lang leve Insta en we zullen elkaar zeker nog wel een x tegenkomen.
Misschien in Israël, misschien in New York, Spanje of ergens anders in de wereld!

1. Ria en pa:
    20 september 2018
    Wat een ervaring zeg. Geweldig.
    Knuffel. Pa
  2. Blondie:
    20 september 2018
    Genieten!!! Echt geweldig om dit te lezen net alsof ik naast jullie zit♥️
    Geniet er van!!!!!♥️♥️♥️
  3. Vanessa:
    21 september 2018
    O wauw, dat klinkt echt weer super allemaal. Goed om te horen dat jullie zo ontzettend genieten met elkaar❤️😘
  4. San:
    21 september 2018
    Mooie verhalen lieve schatten!!! Wou dat ik even langs kon komen!!😘
  5. Ross:
    Zoveel mooie ervaringen in 1 verhaal, geweldig!! :-D XXX